Rubriek: Algemeen

Vliegen op frituurolie met een Boeing

Vliegtuigbouwer Boeing wil duurzame brandstof voor de luchtvaart gaan produceren in China. Deze brandstof moet gewonnen worden uit gebruikte frituurolie van restaurants en straatverkopers. De uitstoot van koolstofdioxide moet hierbij vijftig tot tachtig procent minder zijn dan bij het gebruik van kerosine. Het Amerikaanse vliegtuigbedrijf maakte dit vorige week bekend bij de opening van hun

Lees verder...

Efteling-actie van Aviko

De snackbarondernemers die producten van Aviko verkopen kunnen hun klanten vanaf maandag 29 september een actie aanbieden. De klanten kunnen hiermee kans maken op een sprookjesweekend voor vier personen bij de Efteling. Aviko wil met deze acties de ondernemers ondersteunen die zo meer omzet zouden kunnen genereren. De naam van de actie van Aviko is

Lees verder...

Nederlander eet fors meer hamburgers

VION Food, een producent van varkensvlees- en rundvleesproducten, heeft cijfers vrijgegeven waaruit blijkt dat er in Nederland jaarlijks 400 miljoen hamburgers worden gegeten. Dat komt neer op zo’n 25 hamburgers per persoon per jaar. Dit aantal is de afgelopen jaren flink toegenomen. Het is natuurlijk  niet zo verwonderlijk dat deze snack zoveel wordt gegeten, aangezien

Lees verder...

De geheimen van McDonald’s

Er spelen al langer de issues dat de klant graag ziet dat McDonald’s transparanter is over de producten die ze verkopen. Omdat de fastfoodketen zijn klanten graag tevreden wil houden hebben zij hier gehoor aan gegeven. In Canada en Australië is McDonald’s begonnen met een campagne op sociale media. Mensen kunnen hierop reageren door vragen

Lees verder...

Shop-in-shop Délifrance in Kwalitaria werkt

Sinds een jaar is er een shop-in-shop van Délifrance in Kwalitaria ’t Centrum in Oostvoorne. Nu een jaar na het starten wordt er voorzichtig toch gemeld dat het een succes te noemen is. Vooral als lunch wordt er door minstens 40% gekozen voor een broodje van de Franse broodjesfabrikant. Délifrance is al 35 jaar marktleider

Lees verder...

Pomkarretje

Het Drontse Aardappelschilbedrijf Nederland (ASN) heeft een eigen frietkar in gebruik genomen, om hun merk Pommetje te promoten. Onder de merknaam Pommetje zijn onder andere krieltjes, krinkel friet en hele aardappelen te verkrijgen. In Pommetjes Frietkar is alleen eigen ambachtelijke friet verkrijgbaar. Je zult er geen andere snacks tegenkomen dan alleen friet, dus het is

Lees verder...

Sushi kan gezonder

Sushi is sinds een aantal jaren erg in opkomst in Nederland. Er zijn steeds meer restaurants die het aanbieden, in de supermarkt is het vaak te vinden en wij gaan met zijn allen ook steeds meer lekker aan het rollen. Over het algemeen wordt sushi gezien als een gezonde maaltijd, er zit immers groente en

Lees verder...

Biertje? Niet bij je pizza van Domino’s

De in Nederland bekende pizzaketen Domino’s is gestopt met het verkopen van bier, zowel bij het afhalen in het filiaal als bij het online bestellen van je avondeten. Het verbod op verkoop aan jongeren onder de 18 is moeilijk te handhaven. Daarnaast is er het risico dat klanten agressief reageren wanneer een bezorger om legitimatie

Lees verder...

Conchita-ijs in Utrecht

De Utrechtse IJssalon Roberto Gelato heeft kort na het afgelopen Eurovisie Songfestival Conchita-ijs ontwikkeld. Wanneer je dit ijs bestelt, krijg je bananenijs met stukjes chocolade. Er is voor bananenijs gekozen omdat de naam Conchita je doet denken aan een bananenmerk, volgens eigenaar Roberto Coletti. In het bananenijs zitten stukjes chocolade verwerkt, deze stellen de baardharen

Lees verder...

Gekruide “Shake” frites

Omdat McDonald’s in Amerika op het moment erg moet opboksen tegen concurrenten Burger King en Taco Bell hebben ze iets nieuws bedacht om de verkopen weer te stimuleren. Althans, nieuw is het niet helemaal omdat de “Shake Shake” frites al sinds 2005 met succes worden verkocht in China, India en Australië. Vanaf 9 mei test

Lees verder...

Onsmeltbaar lekker ijs

In Japan zagen ze het probleem van ouderen en jonge kinderen wat betreft smeltend ijs op de warmere dagen. Waar het eigenlijk voor verkoeling moet zorgen, zorgt het net zo vaak voor een plakkerij. Drie voormalige studenten van de Kanto Gakuin Universiteit hebben onsmeltbaar ijs ontwikkeld. Het goedje is na dertig minuten op kamertemperatuur nog

Lees verder...

Flauwe power

Waar we drie weken geleden de Booster van De Vries Snacks nog met vraagtekens verwelkomden in menig cafetaria is er toch alweer een en ander veranderd. Er was vanaf het begin al enige kritiek op de vierkante frikadel met een fel overheersende energydrink-smaak, maar die negatieve geluiden werden steeds sterker. In verschillende fastfoodondernemingen was deze

Lees verder...

Bacon hagelslag

Natwerk, een reclamebureau uit Amsterdam, bedacht dat we in Nederland wel toe zijn aan een nieuw hartig broodbeleg. Na alle smaken hagelslag die tegenwoordig in iedere willekeurige supermarkt te vinden zijn, hebben zij het creatieve idee opgepakt om hagelslag met bacon(smaak) te produceren. Waar de daadwerkelijke productie nog even op zich laat wachten, wordt er

Lees verder...

Nieuwe generatie La Place

Eerder deze maand is de eerste vestiging van de nieuwste generatie van La Place geopend aan de Aalmarkt in Leiden. Niet alleen het design is vernieuwd, maar ook het productaanbod en de werkwijze. Wat dit restaurant zo bijzonder maakt, ten opzichte van de eerdere generatie La Place vestigingen, is dat zoveel mogelijk voor het oog

Lees verder...

Meer cafés en restaurants op stations

 Dat lang wachten op je trein op de Nederlandse stations niet de meest vreugdevolle bezigheid is van menig  reiziger, is een algemeen bekend fenomeen. Er zijn weinig zitplaatsen op de perrons en in de winter zijn er ook  maar enkele plaatsen waar je enigszins warm kunt wachten. Uit onderzoek van reizigersorganisatie Rover is dan  ook

Lees verder...